Wednesday 21 October 2009

Deal

Vanochtend kwam ik op Den Haag Centraal. Te laat, veel te laat. Om vervolgens te ontdekken dat de treinen naar Utrecht niet rijden. Zoek het uit. Ga via Leiden. Of iets. Ok, dan doe ik dat maar. Zucht... In Leiden blijkt dat ik nog een kwartier op de trein naar Utrecht moet wachten. Heeft iemand gemerkt hoe koud het was vanochtend? Ik ga echt niet een kwartier op het perron staan. Dan maar even bij Ako naar binnen. En daar bij de top 10 boeken zag ik het liggen. Een rood boekje. “Taal is zeg maar echt mijn ding” van Paulien Cornelisse. Omdat taal inderdaad echt mijn ding is, zeg maar, werd ik heel nieuwsgierig naar de inhoud. Binnen drie minuten stond ik weer buiten, EUR 12,50 lichter en een boek zwaarder.

Ik geloof echt dat al die zogenaamde storingen bij de NS eigenlijk geen storingen zijn, maar een deal tussen de NS en de winkelexploitanten op stations. 12,50! Echt!

Gelukkig compenseert het boek het merendeel van mijn leed van vandaag. Hiermee bijvoorbeeld: ”...het ding is groter geworden. Het ding omvat eigenlijk het hele leven. [...] Het ding is niet alleen je passie of je favoriete bezigheid. Een ding kan ook vervelend zijn, want er hangt serieusheid omheen. [...] ‘Ding’ kan trouwens ook gebruikt worden om een serieuze mening juist af te zwakken: ‘Nee, ik vind vreemdgaan niet oké, maar dat is mijn ding, hoor.’“
Of dit over ‘I Amsterdam’: “Als ze in Bennebroek nou eens de slogan ‘Ik Bennebroek’ zouden aannemen. Slaat ook nergens op, maar klinkt wel een stuk sympathieker. (Of in Waspik: Ik Waspik. Hè wat flauw, moet het weer zo plat? Ja zo plat moet het.)”

Nog een leuk muziekje voor het slapengaan (of heb ik dit al weleens laten horen?):

No comments:

Post a Comment

Search This Blog