Wednesday 2 December 2009

Jammer

‘Welkom bij de cursus “Doormodderen voor gevorderden”.’

‘Guur is een duidelijk woord, maar onguur is er gek genoeg niet het omgekeerde van.’

‘Universiteit is niet tegenovergestelde van diversiteit. Waarom is dat?’

‘Nee, het werd niks. Het was zo’n jongen die cola light drinkt. Dus.’

‘Mensen die niet dogmatisch zijn over eten, zijn nu eenmaal veel leuker. Ik heb een vriendin die alles lekker vindt. Ze roept vrolijk over zichzelf: ‘Ik ben een vuilnisbak! Je kunt alles in mij gooien!’ En inderdaad, wat je ook in haar gooit, ze eet het allemaal gretig op, en zegt dan ook nog: ‘Jezus! Wat lekker!’ Dat is nou een vrouw naar mijn hart.’

Wat een fantastisch boek is dat. Lezen! Jammer dat ik het al uit heb. En waarom heb ik Paulien Cornelisse niet ontmoet toen ik Nederlands aan het leren was?!

No comments:

Post a Comment

Search This Blog