Thursday 5 May 2011

Broodje-kaas-fobie

Ik spreek regelmatig mensen die zich wat minder thuis voelen in de zee van sociale media en zich afvragen waarom ze Twitter zouden moeten gebruiken. Alle redenen die ze aangedragen krijgen,vegen ze met één zin van tafel: “Ja, maar ik heb geen zin om al die berichtjes gaan lezen van mensen die een broodje kaas zitten te eten!” Hoe vaker ik dit hoor (erg vaak!) hoe meer ik me daarover begin te verwonderen.

Wat is er toch mis met een broodje kaas? Iedereen eet wel eens een broodje kaas. Zelfs ik. Ik ken twee mensen die geen broodjes kaas eten, omdat ze geen kaas lusten. Die mensen kun je gerust gaan volgen dan. Oh, ze twitteren niet. Bummer.

Waarom is men zo bang om te lezen dat iemand een broodje kaas eet? Wordt je eigen broodje kaas minder lekker daardoor? Ben je bang dat men verkeerde kaas op verkeerd broodje eet? Of krijg je het gevoel dat ze te veel kaas eten en dat de kaas straks op is?

Ik heb even de tweets van mijn timeline teruggelezen om te kijken wat mensen die ik volg zoal eten. Gratis appeltaart, witbier met bitterballen, pannenkoeken met alles, thee met zelfgebakken muffins, borsch, kip Siam, dandelion pancakes, Indische rijst, gehaktbal van gerookt hertenvlees en gefrituurde minivisjes uit een vennetje in Lapland. Geen broodjes kaas afgelopen twee weken. Dus mensen wees niet bang en (tw)eet lekker mee!

Follow amirskikh on Twitter @amirskikh

P.S. Ik eet zelden een broodje kaas. Zo zelden, dat iedere keer zeker een tweet waard!

No comments:

Post a Comment

Search This Blog