Saturday 11 June 2011

Voetbalspelers vs stompneusaap

Ik heb een paar dagen geleden per ongeluk iets meer dan tien euro uitgegeven bij de AH en kreeg een geel zakje met kaartjes in handen gedrukt. Bij de uitgang werd ik tot mijn verbazing niet aangevallen door militante jongetjes die het zakje uit mijn handen wilden rukken. ‘Het zullen dan geen voetbalplaatjes zijn’ - dacht ik.

Thuis ontdekte ik dat het om superdieren gaat. Ontzettend leuk! Veel leuker dan voetbalspelers. Waarom willen kinderen dit niet? Zo heeft een zeeanemoon veel meer tentakels dan Kurt Elshot, dat weet ik zeker. Ola Tolvonen mag dan uit Finland komen, maar een vacht van 18cm dik (van stompneusaap) heeft hij echt niet. En Luis Suárez kan echt geen 10 minuten lang op de bodem van een meer wandelen. Nee, doe mij maar een nijlpaard.

Een grizzlybeer kan een hert doden met een omhelzing. Zou Evgeniy Levchenko het ook kunnen? Nah. Wat grizzly beer niet heeft is zo’n lekkere lijf als Levchenko. Maar daar kicken die jongetjes toch niet op? En ik ben door geen enkele vrouw aangevallen om de voetbalplaatjes.

Ik snap er helemaal niks van.

4 comments:

  1. They are here ... really, I had to kick my way out of the AH ;)

    ReplyDelete
  2. @Jeroen Tell them there is one more AH on the Dierenselaan. ;)

    ReplyDelete
  3. Hier in Hilversum zijn ze gelukkig wel dol op die plaatjes hoor, geen doorkomen aan daar bij de uitgang van de AH! Mijn zoon van 7 en al zijn vriendjes kunnen haast niet stoppen met het delen van wetenswaardigheden over de Roofzakpijp of Jezushagedis. Topactie :)

    ReplyDelete
  4. @Silvitanova Gelukkig - de jeugd van tegenwoordig is niet helemaal verloren! Als ik nog van die plaatjes krijg, stuur ik ze naar jou toe. :)

    ReplyDelete

Search This Blog